piątek, 23 października 2015

Bal jesieni, czyli jak zrobić oryginalne przebranie jeża dla przedszkolaka


Syn ma 2,5 roku i chodzi do przedszkola. Szykował się bal jesieni. Za oryginalny strój była nagroda, więc zabrałam się do myślenia, a potem do działania:) A ja to lubię takie dłubanie, więc mimo półrocznego malucha w domu na taki relaks musiałam znaleźć czas. Na początek musieliśmy zdecydować, co mam zrobić. Najpierw padło na dynie, bo motyw jesienny musiał być zachowany, a pomysł na dynie też od razu przyszedł do głowy, ale że na czasie był jeżyk Tuptuś w przedszkolu i ciągłe śpiewanie syna piosenek o jeżyku to padło na jeża. Tylko, że jeż ma kolce i pomysł, żeby zrobić stożki z kartek odpadał, bo to by było zbyt niebezpieczne wśród takich maluchów, no i musiało być lekkie.
Padło na gąbkę tapicerską, którą akurat miałam w garażu. Na zdjęciach wszystko widać, jak to robiłam po kolei, a co było potrzebne do zrobienia, naprawdę niewiele. Jak już wspomniałam gąbka, pistolet klejowy, spray czarny, nożyczki, czapeczka z daszkiem, kartka papieru od bloku, czarna bibuła, arkusz czarnej i białej flizeliny, gotowe oczka do przyklejenia, guma ok.2cm na szelki, igła z nitką i klamra do spięcia szelek (nie wiem jak to się nazywa:)). Z gąbki wycięłam okrąg, na którego przyklejałam klejem z pistoletu stożki, które wcześniej powycinałam. Nie starałam się żeby były równe, właśnie chodzi o to żeby były różne, wtedy układają się w ładne kolce. Na koniec pomalowałam sprayem tak, aby końcówki zostały białe. Po wyschnięciu przykleiłam gumy z obu stron, tak żeby wyszły szelki, dodatkowo je przyszyłam, ale zanim je umocowałam to przełożyłam te klamry żeby spiąć szelki do siebie, aby nie zsuwały się z ramion. Ta klamra to taka jak jest przy plecakach, czy torbach do zamykania. Następnie zrobiłam z kartki od bloku pysk, składając ją poziomo jak na samolot, następnie włożyłam daszek od czapki między kartki, uformowałam pysk i skleiłam od spodu, aby się trzymało i nie przesuwało. Potem brązową farbką to pomalowałam, nakleiłam czarny nos, który zrobiłam z bibuły, z gąbki wycięłam mniejsze stożki, ponaklejałam, a na końcu zrobiłam oczy, z czarnej i białej flizeliny oraz gotowych oczek. Pomalowałam sprayem, doszyłam gumkę żeby nie spadało z głowy i gotowe. Syna ubrałam na czarno. 
Strój wyszedł bardzo efektownie no i wygrał konkurs na balu, a także na prośbę Pań pozostał w przedszkolu na użytek dzieci w przedstawieniach. Pracy naprawdę niewiele, nawet dwie lewe ręce go zrobią:) Wszystkim bardzo się podobał:)



przebranie jeża z gąbki tapicerskiejstrój jeża pomalowany sprayem


jak zrobić kolce jeża do sroju na baljak wyciąć kolce z pianki tapicerskiej

grzbiet jeża do stroju na balkolce jeża po pomalowaniu sprayem


pysk jeża z czapeczki z daszkiempysk jeża z papieru

głowa z nosem jeżapysk jeża na bal jesieni z czapeczki z daszkiem


17 komentarzy:

  1. Super pomysł! Tyłek mi pani uratowała, bo z mężem musimy przygotować sobie stroje jeży na jasełka. Dzięki wielkie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że pomogłam:) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie tego szukałem - bomba! Zrobiłem taki sam - razem z synkiem - jego radość bezcenna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysl! Tylko nie kumam tego opisu o szelkach i klamrze, czy moge liczyc na wyjasnienie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za podpowiedź jak zrobić jeża. Wykonaliśmy podobnego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlasnie jestem w trakcie robienia 3 jezy. Trzymajcie kciuki bo juz sa ofiary - wczoraj przypalilam palec pistoletem klejowym i do tej pory boli.. Mam male pytanie, czym wycinaliscie gabke? Nozyce sie nie wyrabiaja, a nozem nie jest za wygodnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jest posmarować nóż olejem, wtedy gładko tnie. Bez zadziorów i nierowności

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł - mama bardzo zdolna :)) Teraz przede mną wyzwanie bo też muszę jeża zrobić....

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny i ładny ten strój. Czapeczka super! Dziękuję za inspiracje. Niełatwy temat.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie są wymiary tej gąbki podstawy pod kolce i grubość gąbki ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakiej długości powinna być guma na szelki i czy ona przeklejone i przyszyta nie oderwie się z gąbką?

    OdpowiedzUsuń
  13. A można poprosić o zdjęcie od przodu jak dokładnie wyglądają te szelki?🙂

    OdpowiedzUsuń